Gyakori probléma, hogy a megrendelők logójukat kizárólag rossz minőségű kép formátumban kapják meg, mely egy monitoron még jól mutat. Azonban, ha már nagyobb méretben, pl. autón, plakáton van rá szükség a logó „szétesik”, homályossá válik a nagyítás következtében.
Figyelj rá, hogy a grafikád vektoros formátumban is meglegyen, mely formátum lehetővé teszi az akár több méteres felhasználást is.
Előfordul, hogy egy logó nyomdai használatra olyannyira alkalmatlan, hogy át kell szerkeszteni, esetleg újra tervezni. Végül a megrendelő duplán fizet.
A Varga Dekor tanácsai
A kevesebb néha több elv ebben az esetben is érvényes. Nem célszerű túl sok színt, túl aprólékos grafikát használni. Hiszen egy szórólapon, címkén logónk összefolyhat, zavarossá válik. Érdemes letisztultságra törekedni.
Hasonló a helyzet a 3D-s hatásokkal (árnyék, színátmenet). Ha a logónkat pólókon, vagy névjegykártyán használjuk, nem fog olyan igényesen mutatni, mint ahogy azt digitális formában látjuk. A tervezőnek tudnia kell olyan formákat, grafikai elemeket használnia, melyek effektek nélkül is elérik a kívánt hatást. Ez nem az a feladat, ahol a Photoshop a legjobb barátunk.
Egy tapasztalt szakember kivitelezés oldalról is nézi a terveket, hogy azok mennyire állják meg helyüket a „valóságban”. Egy logó elkészítése nem áll meg a monitoron történő tervezésen. Fontos átgondolni, hogy a különböző felhasználási területeken is alkalmazható legyen. Az arculati tervek fontos eleme az eltérő felületeken, eltérő háttéren való megjelenés vizsgálata is.